Megújult Kölcseys arculat

Május 9-én tartottuk divatbemutatóval egybekötött sajtótájékoztatónkat, amelynek keretében bemutattuk az új kölcseys arculatot. 

Az új brand megálmodásánál elsődleges szempont volt, hogy önazonos és hiteles legyen. A Schoozy Agency Kft. munkatársai az iskola vezetőségével karöltve beleásták magukat az iskola múltjába, áttekintették, hogy hol tart most az iskola és a céljaikat is meghatározták. Egy kérdőíves piackutatás keretén belül több száz kölcseys diák és pedagógus alkotott véleményt a Kölcsey megjelenéséről. A tervezés során arra törekedtünk, hogy a vizuális megjelenés visszatükrözze a kölcseys életérzést. A brandet az iskola értékeire és erősségeire építettük fel, mint a jó közösség, segítőkész tanárok, magas színvonalú oktatás, széleskörű nyelvtanulási lehetőségek, változatos iskolai programok, és sportolási lehetőségek. Az elkészült arculat jól tükrözi az iskola céljait. Egy modern szemléletű és megjelenésű, sokszínű oktatási intézmény rajzolódik ki, az erősségekre építve, de egyben utat mutatva a jövőbe, hiszen a cél tovább fejlődni és egyre jobbnak lenni. Végeredményben egy egységes, változatos, modern intézmény jelenik meg az arculatban, ami teljesen egyezik az iskola által kitűzött célokkal. Az új színvilág változatos és könnyen használható. Az intézmény fő színe az „Oxford” kék lett. Ezt a színt alkalmazzuk elsődlegesen. A „narancs” sárga a „humán” tantárgyak és különösen a magasszintű nyelvoktatás, az „aqua” kék szín a „reál” tantárgyak és különösen a természettudományos tantárgyak kiemelésére szolgál, a szürke pedig a testnevelést és sportot szimbolizálja.


Az intézmény vizuális megjelenésének alapja a pajzsos logó. Szerkezetében és elemeiben nem változott a hagyományok tiszteletben tartása, és az intézmény közösségének kötődése miatt.  Az arculat egységesítése érdekében a logó színe „Oxford” kékre módosult. Nyugati mintára egy új elemet, kabalás logót is alkotott a kreatív csapat. Az új kabalás logó elsősorban a közösség szimbólumaként épül be az iskola életébe. A husky falkaállat, az egység, összetartozás és a közös programok jelképeként használják. Az említett színek, logók felhasználásával készültek el a „kis arculati elemek”, amelyek a mai naptól megjelennek a gimnázium mindennapjaiban. Egységes és új arcot kaptak a szakmai- és tanügyigazgatási dokumentumok, a Kölcseyt fémjelző egyéb „kellékek”, fejléc, meghívó, oklevél, hivatalos levél, évkönyv borító, fedlap, határidőnapló, aláírás, névjegykártya, stb. sablonok.

A megújult arculat természetesen nem csak külsőségekben jellemzi az intézményt, komplex megújulás valósult meg a Schoozy Agency Kft., a nevelőtestület és a nagyszerű tanulóközösség révén. Megalakult a Mi újság, Kölcsey? iskolaújság szerkesztősége és az első két szám már kiadásra is került. Létrejött a tanárokból és diákokból álló marketing csoport. Az ő munkájuknak köszönhetően megjelent az iskola a közösségi médiában. Ősz óta Facebook oldalon tesszük közzé sikereinket, eredményeinket, fontosabb eseményeinket; tavasszal Instagram profilt hoztunk létre, és most már TikTok-olnak is lelkes marketingeseink.


A projekt talán legizgalmasabb része, hogy az együttműködés keretében elindult a Kölcsey webshopja, a www.kolcseystore.schoozy.hu.  Ez egy egyedülálló kooperáció a Zalaegerszegi Kölcsey Ferenc Gimnázium, a Schoozy Agency Kft. és a Jövőnkért Alapítvány között. 

A www.kolcseystore.schoozy.hu oldalon leadott megrendelések után a cég jutalék formájában támogatja a gimnázium alapítványát. Ennek köszönhetően az iskola nem csak egy új, modern megjelenéssel gazdagodott, hanem a diákok és szülők vásárlásukkal az alapítványt is támogatják. 


Kölcsey – a legjobb választás!